Προτεραιότητα στους διορισμούς για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς
Σε ερώτησή του προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ο βουλευτής και πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος υποβάλλει στην Υπουργό τα εξής ερωτήματα:
- Προτίθεστε να φέρετε το θέμα στη Βουλή και να ισχύσουν και πάλι οι παλιές ευνοϊκές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν έχουν απολύτως κανένα δημοσιονομικό κόστος, ώστε να γίνουν διορισμοί των πολύτεκνων εκπαιδευτικών και να συσταθούν οργανικές για όσους είναι στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ενώ έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα της πολυτεκνίας πριν την κατάργηση των ευνοϊκών ρυθμίσεων το 2010 (γεννήσεις ως και 9 μήνες μετά την ημερομηνία του νέου Νομοσχεδίου Ν.3848/2010 [ΦΕΚ 71/Α/19-5-2010]) και ως εκ τούτου δικαιούνται διορισμό και οργανική θέση στον τόπο συμφερόντων τους κατά προτεραιότητα;
- Προτίθεστε να συμπεριλάβετε, έως τότε, σε νομοθετική ρύθμιση και να προβείτε στη θέσπιση Πίνακα Θεραπείας των προκληθέντων αδικιών, σύμφωνα με τον οποίο θα δίνεται προτεραιότητα στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς (που κατοχύρωσαν δικαίωμα πολυτεκνίας πριν την κατάργηση των σχετικών διατάξεων) στον διορισμό και στην κάλυψη των νεοσυσταθέντων οργανικών θέσεων, καθώς και στις τοποθετήσεις, έως ότου αυτές δημιουργηθούν;
Διαβάστε ολόκληρη την ερώτηση του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης παρακάτω.
Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως
Θέμα: Αδιόριστοι Πολύτεκνοι Εκπαιδευτικοί πριν το ν. 3848/2010 και επαναφορά των ευεργετικών διατάξεων του ν. 3255/2004.
Κυρία Υπουργέ,
Η Πολιτεία κατά τα προηγούμενα έτη με τα μέτρα στήριξης της πολύτεκνης οικογένειας, έδωσε κίνητρα στα νέα ζευγάρια να συνεισφέρουν κατά της υπογεννητικότητας με τις αθρόες γεννήσεις παιδιών.
Με την βαθμιαία κατάργηση μέτρων στήριξης τα τελευταία έτη, καταπατά την βασική αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς το κράτος και συγκεκριμένα προς το Υπουργείο Παιδείας, εκ μέρους των πολυτέκνων και δη των εκπαιδευτικών, ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων αποφάσισαν να φέρουν στον κόσμο και 4ο παιδί.
Συγκεκριμένα, οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί από το 2004 ως το 2010, με το ν. 3255/2004, απέκτησαν το προνόμιο να εγγράφονται σε ειδικό πίνακα και να διορίζονται απευθείας σε θέσεις εκπαιδευτικών καταλαμβάνοντας οργανική θέση, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Παρά το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά το 1981 από την εφαρμογή του ν. 3255/2004 η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών απέκτησε θετικό πρόσημο με αυξητική τάση μέχρι και το 2009, η κυβέρνηση με το ν. 3848/2010 κατήργησε τις ευεργετικές (χωρίς δημοσιονομικό κόστος) ρυθμίσεις για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών που καθιερώθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί βασίστηκαν σε νομοθετημένες διαδικασίες της Πολιτείας, προγραμμάτισαν την οικογενειακή/επαγγελματική ζωή τους και από 2-3 παιδιά που είχαν, το 2010 είτε ήδη απέκτησαν το 4°τέκνο – χωρίς όμως να προλάβουν την άμεση, χωρίς την προβλεπόμενη μεταβατική περίοδο των δύο ετών, καταλυτική ημερομηνία της προηγούμενης εγκυκλίου διορισμού, είτε περίμεναν το 4° τέκνο τους (οι μητέρες αυτές βρίσκονταν στο τελευταίο στάδιο της εγκυμοσύνης τους και ανέμεναν το καλοκαίρι του 2010 με την έλευση του τέταρτου τέκνου να τύχουν των όποιων ευεργετημάτων είχε νομοθετήσει γι’ αυτούς η Πολιτεία – όπως δόθηκε σε όσους έγιναν πολύτεκνοι τα έτη ισχύος των ρυθμίσεων αυτών).
Οι ρυθμίσεις αυτές δεν είχαν κανένα δημοσιονομικό κόστος, αλλά επέσυραν την εμπάθεια και έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας (συναδέλφων, αιρετών εκπροσώπων) με αποτέλεσμα την κατάργησή τους.
Όμως ξεχνούν ότι χωρίς τα παιδιά τους ο αριθμός των μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων της χώρας μας θα είχε μειωθεί ανησυχητικά προ πολλού.
Η γήρανση του πληθυσμού και η υπογεννητικότητα είναι το σοβαρότερο πρόβλημα της οικονομίας και όχι οι ελάχιστοι πολύτεκνοι χωρίς τα παιδιά των οποίων ο αριθμός των μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων της χώρας μας θα είχε μειωθεί ανησυχητικά προ πολλού.
Χωρίς μόνιμη εργασία, με τεράστια οικονομικά προβλήματα διαβίωσης, με αυξημένο αριθμό μελών οικογένειας ( 4 και άνω παιδιά), δεν δύνανται να ανταπεξέλθουν στις αυξανόμενες βασικές ανάγκες των παιδιών τους.
Τα αιτήματα των συντονιστικών οργάνων των αδιόριστων εκπαιδευτικών και της ΑΣΠΕ απαιτούν επανειλημμένα την τήρηση της απόφασης 527/2015 του Συμβουλίου της Επικράτειας περί της μη χρήσης της προϋπηρεσίας ως αποκλειστικού κριτηρίου διορισμού και την επαναφορά των ευνοϊκών ρυθμίσεων υπέρ των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, που θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται προστατευτικά και όχι τιμωρητικά για την απόκτηση τέκνων από τον/την εκάστοτε Υπουργό Παιδείας, καθότι πληθώρα δικαστικών αποφάσεων συντείνουν στο εξής νομολογιακό δεδικασμένο:
«Η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στο νόμο υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος της χώρας». (Αποφάσεις του Σ.τ.Ε. 2216/1975, 4062/1990, 4070/1990, 4069/1990, 2781/1991, 2773/1991 κ.α.).
Γιατί κωφεύει η πολιτεία;
Μόνη διέξοδος η προσφυγή στα Ανώτατα Δικαστήρια ή προτίθεστε, αποδεχόμενοι το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα μας ως το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα, να στηρίξετε έμπρακτα τους πολύτεκνους γενικά και τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς ειδικότερα;
Κατόπιν τούτων ερωτάστε κ. Υπουργέ,
- Προτίθεστε να φέρετε το θέμα στη Βουλή και να ισχύσουν και πάλι οι παλιές ευνοϊκές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν έχουν απολύτως κανένα δημοσιονομικό κόστος, ώστε να γίνουν διορισμοί των πολύτεκνων εκπαιδευτικών και να συσταθούν οργανικές για όσους είναι στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ενώ έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα της πολυτεκνίας πριν την κατάργηση των ευνοϊκών ρυθμίσεων το 2010 (γεννήσεις ως και 9 μήνες μετά την ημερομηνία του νέου Νομοσχεδίου Ν.3848/2010 [ΦΕΚ 71/Α/19-5-2010]) και ως εκ τούτου δικαιούνται διορισμό και οργανική θέση στον τόπο συμφερόντων τους κατά προτεραιότητα;
- Προτίθεστε να συμπεριλάβετε, έως τότε, σε νομοθετική ρύθμιση και να προβείτε στη θέσπιση Πίνακα Θεραπείας των προκληθέντων αδικιών, σύμφωνα με τον οποίο θα δίνεται προτεραιότητα στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς (που κατοχύρωσαν δικαίωμα πολυτεκνίας πριν την κατάργηση των σχετικών διατάξεων) στον διορισμό και στην κάλυψη των νεοσυσταθέντων οργανικών θέσεων, καθώς και στις τοποθετήσεις, έως ότου αυτές δημιουργηθούν;
Ο ερωτών βουλευτής, Κυριάκος Βελόπουλος