Αξιολόγηση με point system σε σχολεία και εκπαιδευτικούς από Σεπτέμβρη
Επιχείρηση» «αξιολόγηση» σε Παιδεία και Υγεία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευματων μελετά ήδη το νέο πλαίσιο για την αξιολόγηση, με στόχο να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο για τις σχολικές μονάδες και μετά για τους δασκάλους και καθηγητές.
Το νέο σύστημα αξιολόγησης «βρίσκεται στα σκαριά», όπως αποκάλυψε πρόσφατα σε συνέντευξή της (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ) η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
«Υπάρχει ήδη ένα σχέδιο για την αξιολόγηση με point system των εκπαιδευτικών υπό διαμόρφωση» τονίζει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Γιάννης Αντωνίου, πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο θα κάνει και τη σχετική πρόταση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το νέο θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.
Σε πρώτη φάση, σε συνεργασία με το ΙΕΠ θα προχωρήσει η εσωτερική αξιολόγηση που θα αφορά τις σχολικές μονάδες. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία η σχολική κοινότητα, διευθυντής, εκπαιδευτικοί, μαθητές θα προχωρήσουν σε αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Στη συνέχεια και μετά την ολοκλήρωση του αρχικού σταδίου θα γίνει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Βασικό συστατικό της έναρξης της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η επιμόρφωση τους που αναμένεται να πραγματοποιείται μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης, καθώς και τα όποια αποτελέσματά της, θα αποτιμώνται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ξεκαθαρίζει σε όλους τους τόνους οτι στόχος της αξιολόγησης είναι η αντιμετώπιση των αδυναμιών και των προβλημάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ενώ θα συνδυάζεται με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκτιμούν οτι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αναμένεται να αρχίσει σύντομα ενώ από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων. Εως τον Ιούνιο αναμένεται και η συγγραφή των νέων προγραμμάτων σπουδών.