Η βαθμολογία των μαθητών σε σύνδεση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων εξετάζει το ενδεχόμενο να αποτελέσουν οι βαθμολογίες των μαθητών βασικό πυλώνα της νέας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με δραστικό ρόλο των Σχολικών Συμβούλων και της Τράπεζας Θεμάτων.
Η ανησυχία που επικρατεί στην πολιτική ηγεσία είναι ότι στα Δημοτικά Σχολεία δεν τηρείται η κλίμακα βαθμολογίας από 5 έως 10 καθώς οι μαθητές παίρνουν εύκολα υψηλούς βαθμούς. Αντίστοιχα, στα Γυμνάσια και Λύκεια 1 στους 4 μαθητές έχει μέσο όρο βαθμολογίας από 18,5 έως 20.
Έτσι στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας, σύμφωνα με πληροφορίες του Esos, είναι να αποκατασταθεί η αντικειμενική βαθμολογία των μαθητών και οι απόφοιτοι Λυκείου να έχουν στα χέρια τους ένα ισχυρό Εθνικό Απολυτήριο με το ακόλουθο σχέδιο:
- Η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία θα εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος τουλάχιστον στην Α’ Λυκείου, προορίζεται να αποτελέσει εργαλείο σύγκρισης μεταξύ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας.
- Εξετάσεις θα διενεργούνται σε όλα τα μαθήματα.
- Οι νέοι Σχολικοί Σύμβουλοι με διαφορετική ονομασία και διαφορετικό καθηκοντολόγιο, θα αναλάβουν το ρόλο αυτής της αξιολόγησης και οι εκπαιδευτικοί των οποίων οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές θα απέχουν σημαντικά από τις βαθμολογίες που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι στις γραπτές εξετάσεις θα παραπέμπονται σε συγκεκριμένη επιμόρφωση.
Στα Δημοτικά Σχολεία αναζητείται τρόπος για επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να εφαρμόζεται οι κλίμακα από 5 έως 10. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις στο Υπουργείο, μεταξύ των οποίων ένα είδος γραπτής αξιολόγησης των μαθητών των τριών τελευταίων τάξεων υπό την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων.