Πόσοι αναπληρωτές δούλεψαν φέτος στην Κορινθία
Ο Πάνος Ντούλας, καθηγητής Αγγλικών μας έστειλε μια μελέτη του για τον συνολικό αριθμό αναπληρωτών που δούλεψαν φέτος στην Κορινθία. Διαβάστε παρακάτω το κείμενο του συναδέλφου:
“Καθώς πλησιάζουν επιτέλους οι πολυπόθητοι διορισμοί, καλό είναι να δούμε πόσοι ήταν οι αναπληρωτές που δούλεψαν φέτος στα σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Κορινθίας.
Αυτός ο αριθμός θα μας δώσει και μια εικόνα (που δεν είναι ακριβής καθώς δεν καλύπτονται ποτέ όλα τα κενά πλήρως) για τα λειτουργικά, τα πραγματικά κενά στην περιοχή αυτή. Σημειωτέον, βέβαια, ότι αυτά τα κενά προφανώς θα αυξηθούν μετά τις φετινές συνταξιοδοτήσεις (πάνω από 40) ενώ ερωτηματικό παραμένει το τι θα γίνει με τις άδειες ευπαθών και τα κενά που προκύπτουν από κει.
Οι αναπληρωτές που δούλεψαν φέτος στον νομό ήταν 312, εκ των οποίων 31 με τρίμηνες συμβάσεις και 6 ωρομίσθιοι στο ΣΔΕ. Οι ειδικότητές τους ήταν οι εξής:
Στους 312 συμπεριλαμβάνονται, επίσης, 19 Μουσικών ΠΕ79, οι περισσότεροι για το Μουσικό Σχολείο Κορίνθου. Τα σχολεία με τη μεγαλύτερη αναλογία αναπληρωτών ήταν τα μακρινά, τα Ειδικά (ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ), τα ΕΠΑΛ, το Μουσικό, ΣΔΕ, κ.ά., στα οποία τα ποσοστά αναπληρωτών επί των μονίμων προσέγγιζαν και σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασαν το 50% (!) των τοποθετηθέντων εκπαιδευτικών στα σχολεία (σημειωτέον, ότι τα ποσοστά ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερα αφού δεν έχουν υπολογιστεί άδειες μονίμων κ.ά. καθώς τα στοιχεία αντλήθηκαν μόνο από δημόσιες πηγές στο διαδίκτυο όπως η σελίδα της ΔΙΔΕ Κορινθίας, της ΠΔΕ Πελοποννήσου, του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, της Διαύγειας, κ.ά.).
Όλα αυτά δείχνουν ένα πράγμα: για να λειτουργήσουν τα σχολεία της Κορινθίας χρειάζονται να γίνουν εκατοντάδες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών!
Οι λίγες δεκάδες που αναλογούν στην Κορινθία (κι αντίστοιχα σε κάθε περιοχή) με βάση τις εξαγγελθείσες 5.250 φετινές προσλήψεις μονίμων είναι σταγόνα σε ένα ωκεανό που συνεχώς μεγαλώνει (καθώς όλο και περισσότεροι συνταξιοδοτούνται ενώ φυσικά δεν έχει συνυπολογιστεί στον αριθμό οι συγχωνεύσεις τμημάτων, η αύξηση ωραρίου, κ.ά.)”.