Ρύθμιση για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή
Ψηφίστηκε η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την Ειδική Αγωγή, σύμφωνα με την οποία καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, που θα διδάσκουν στα τμήματα ένταξης (ΤΕ), καθώς και ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη, που θα καθορίζει την ανάγκη τοποθέτησης δεύτερου εκπαιδευτικού.
Παράλληλα, δημιουργούνται νέες οργανικές θέσεις οι οποίες θα διατεθούν για τους 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.
Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται ότι στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπου φοιτούν 250 μαθητές θα υπηρετεί ένας δάσκαλος, ενώ στην περίπτωση που φοιτούν περισσότεροι μαθητές και εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον δεκαπέντε μαθητές που έχουν διαγνωστεί με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ), το Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή δημόσιο νοσοκομείο, θα τοποθετείται και δεύτερος εκπαιδευτικός.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί όπου φοιτούν 300 μαθητές και τρεις εκπαιδευτικοί όταν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 300 και τουλάχιστον 15 από αυτούς έχουν διαγνωστεί με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τους αρμόδιους δημόσιους φορείς που αναφέρονται παραπάνω.
Μάλιστα, για τις ειδικότητες των φυσικών επιστημών (ΠΕ04) η ρύθμιση ορίζει ότι πλέον θα γίνεται βάσει ποσοστού: 42% για τους Φυσικούς, 20% για τους Χημικούς, 20% για τους Βιολόγους, 18% για τους Γεωλόγους.
Περσινές αιτήσεις
Η τωρινή ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας διαφέρει από την αντίστοιχη του ΣΥΡΙΖΑ σε τέσσερα σημεία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αυξήθηκε το όριο των μαθητών (από 270 σε 300) προκειμένου να υπολογίζονται περισσότεροι εκπαιδευτικοί ανά Τμήμα Ενταξης.
Συγκεκριμένα, η ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε δύο φιλολόγους, έναν μαθηματικό και έναν φυσικό όταν ο αριθμός των μαθητών ήταν 270, ενώ τώρα ο αριθμός των μαθητών έχει αυξηθεί στους 300 και έχει αφαιρεθεί ο ένας φιλόλογος.
Επίσης στη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ προβλεπόταν ισοκατανομή ανά διεύθυνση εκπαίδευσης στον κλάδο των ειδικοτήτων του ΠΕ04, ενώ τώρα προβλέπεται ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα πηγαίνουν μόνο στα σχολεία με περισσότερους από 300 μαθητές, ενώ προστέθηκε και ο όρος των 15 παιδιών με αναπηρία ή διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Βελτιωμένοι ωστόσο είναι οι όροι που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου το όριο των μαθητών μειώθηκε από 270 σε 250 προκειμένου να τοποθετηθεί δεύτερος δάσκαλος στην τάξη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δεύτερη παράγραφος της ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία οι οργανικές θέσεις που θα προκύψουν από την παρούσα θα διατεθούν για την εξέταση των εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης που έγιναν πέρυσι (2018-2019) και οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν, ενώ όσες οργανικές θέσεις απομείνουν κενές θα διατεθούν για διορισμό.
Βέβαια, η πρόβλεψη έχει αξία μόνο αν οι μόνιμοι διορισμοί των 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής γίνουν πριν από τον Μάρτιο του 2020, όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των μεταθέσεων, καθώς τότε όλες οι οργανικές θέσεις θα δοθούν κατ’ αρχήν στις μεταθέσεις για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και άρα η μεταβατικότητα της ρύθμισης δεν θα έχει καμία ουσιαστική ισχύ.