ΥΠΑΙΘ: ξεκινά η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε πως ενεργοποιεί ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε την πρωτοβουλία του Υπουργείο στα κοινωνικά δίκτυα και οι αντιδράσεις ήταν ποικίλες, όπως θα δείτε στα σχόλια.
Είμαστε έτοιμοι: ξεκινά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Εγκαινιάζουμε σήμερα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία εξ αποστάσεως…
Публикувахте от Niki Kerameus в Петък, 13 март 2020 г.
Ωραία, αλλά τωρα το επόμενό σας βήμα είναι βοήθεια και η οργάνωση όλων των μικρών μαθητών. Καλείστε να μεταφέρετε όλη το εκπαιδευτικό σύστημα και Όλα τα παρελκόμενα στο διαδίκτυο και μάλιστα διαδραστικά, Όχι one way lectures και presentations. Καλείστε να δώσετε εναλλακτικά εργαλεία σε φροντιστήρια και άλλους οργανισμούς. Το στοίχημά σας είναι να αποδείξετε ότι τα παιδιά μας έχουν μάθει πληροφορική του αιώνα που διανύουμε. Οι εικονικές τάξεις είναι πραγματικότητα και όλοι ετοιμαζόμαστε. Εσεις; Να προσέξουμε τους μικρούς μας μαθητές .
Ίσως είναι και μια ευκαιρία να ξαναδεί η Ελλάδα το θέμα του homeschooling. Η Ελλάδα μπορεί να πρωτοπορήσει σε αρκετούς τομείς αρκεί να έχει καλά στελεχωμένες κυβερνήσεις.
Τι θα γίνει με τα παιδιά τα οποία είναι γ’ λυκείου και στο σπίτι τους δεν έχουν ίντερνετ ή υπολογιστή; Θα αναγκαστούν να βάλουν για να μην χάσουν την χρόνια που καθορίζει το μέλλον τους; Επειδή οι οικογένειες τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξοπλιστούν με τα κατάλληλα μέσα; Εάν θέλετε να γίνει σωστά η δουλειά κ.Κεραμεως θα πρέπει να χορήγησετε υπολογιστές αλλά και πρόσβαση στο διαδίκτυο στα άτομα τα οποία δεν το διαθέτουν! Ας γίνει κάποιο πρόγραμμα το οποίο θα τα παρέχει σε άτομα τα οποία αποδεδειγμένα δεν τα διαθέτουν!
Διαβάστε την ανακοίνωση του Υπουργείου αναλυτικά παρακάτω:
“Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές, οι σπουδαστές και οι φοιτητές μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας – χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη.
Ξεκινάμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης.
Η διαδικασία θα υλοποιηθεί συνδυαστικά τόσο με σύγχρονες, όσο και με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:
- Ως σύγχρονη διδασκαλία νοείται η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή.
- Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που παρέχει το Υπουργείο).
(1) Σχολεία
Αναφορικά με τη σύγχρονη εκπαίδευση, το Υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου (λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών εξετάσεων), ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς.
Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί σήμερα. Μετά την εφαρμογή της στη Γ’ Λυκείου, η σχετική πλατφόρμα θα διατεθεί σταδιακά και στις λοιπές τάξεις των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων της χώρας.
Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της, και για το λόγο αυτό οι Διευθυντές των σχολείων θα διαμορφώνουν οι ίδιοι, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.
Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, δηλαδή τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα, μάθημα και ενότητες και μπορούν επομένως να χρησιμοποιηθούν από όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και στην έκτακτη αυτή συγκυρία.
Το Υπουργείο δρομολογεί, επιπλέον, την ανάρτηση πρότυπων βιντεοσκοπημένων μαθημάτων, με στόχο τη διευκόλυνση αφενός των μαθητών που θα μπορούν να τα παρακολουθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αφετέρου των εκπαιδευτικών που θα μπορούν να τα αξιοποιούν παράλληλα, ενισχύοντας τη διδασκαλία τους.
(2) ΙΕΚ
Εδώ και χρόνια, τα Δημόσια ΙΕΚ χρησιμοποιούν ψηφιακές πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σημαντικά το τελευταίο έτος και μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού ανά θεματική ενότητα.
Θα προτεραιοποιηθεί, επίσης, η δοκιμαστική εφαρμογή της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τα θεωρητικά μαθήματα.
(3) Πανεπιστήμια
Τα Πανεπιστήμια διαθέτουν ήδη, σε μεγάλο βαθμό, συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης μαθημάτων.
Επιπροσθέτως, το Υπουργείο θα διαθέσει στα Πανεπιστήμια ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα δύο ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαδραστικής-ψηφιακής μάθησης (προκειμένου να τις αξιοποιήσουν κατά την επιλογή και σύμφωνα με τις ανάγκες τους).
Συνοπτικά, το καλάθι των διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα περιλαμβάνει (α) όλες τις προαναφερόμενες, υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, καθώς και τις δικτυακές συνδέσεις και υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, αλλά και (β) τρεις ψηφιακές πλατφόρμες που παρέχονται δωρεάν προς το Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς του από τις εταιρείες CISCO, Google και Microsoft, τις οποίες το Υπουργείο ευχαριστεί θερμά για την ευγενική αυτή παροχή τους.
Περαιτέρω, ενημερωτικό υλικό για την αξιοποίηση των εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα παρέχεται και μέσω της τηλεόρασης της ΕΡΤ”.